Üdvözöljük iskolánk weboldalán

ERASMUS+


2019.09.30-án Marosvásárhelyen Erasmus + projektnyitó
A projekt konferencia témája"Tanulás és közös munka az új távlatokért" Erasmus +/ kulcsfontosságú akció az
ifjúság számára.
A Konferencia - tanulunk és dolgozunk együtt az új távlatokért Erasmus+ / ifjúsági csere program keretében
valósul meg marosvásárhelyi partnereinkkel Szovátán.

Conferința de lansare a proiectului “Învățam și muncim împreuna pentru noi orizonturi “ Erasmus+/ Acțiunea cheie 1 Tineret

Launching Conference- We learn &work together for new horizons Erasmus+ / youth exchange

 

                                                                                

 

 

                                                              






Beszámoló   Erasmus+ Egyének tanulási célú mobilitása - Ifjúsági csereprogramok

Szováta     2021.09.20.-2021.09.26.

                 Az ’’ ERASMUS +/ Nr.2019-1-RO01-KA105-061528 KA1 - Egyének tanulási célú mobilitása - Ifjúsági csereprogramok’’ lényege , hogy a sajátos nevelési igényű gyerekek fejlesztése az iskolai oktató -fejesztő  programokon túl nonformális keretekkel bővüljön ki. Úgy az iskolánkból résztvevő valamint a szervező iskola, a marosvásárhelyi 1. sz. Inluziv Oktatási Központ diákjai  tanulási illetve beilleszkedési problémákkal küzdenek. A program célja 16 SNI diák és 7 tanár együttmüködésével valósult meg. Az érzelmi intelligenciát,  kreativitást együttmüködést és a  személyiség fejlesztést célzó  program  által lehetőségük lett a résztvevőknek az   énkép javitásra, szociális kapcsolatok teremtésére- bővitésére és alkotó együttlétre.

Ime néhány beszámoló a résztvevőktől:

’’A hétfői napunk nagy része utazással telt. Megérkezésünket követően azonnal bele is vetettük magunkat az aznapi programba, mely egy közös köszönés elsajátítása volt, és minden reggelt ezzel a köszönéssel indítottuk. Ezzel megalapozva már a jó hangulatot, és az egységes csapatszellem kialakulását. Óriási volt az érdeklődés a két város (Marosvásárhely, Debrecen), illetve az iskolák bemutatása iránt. Olya annyira jól sikerült, hogy az erre szánt időkeretet túl is léptük. Az első estét a közös vacsora után hatalmas közös tánccal zártuk. Nagyon jó érzés volt látni, hogy a diákok már az első nap folyamán megtalálták a közös hangot, illetve a kísérő tanárok is. Ennek pedig a kisebb nyelvi akadályok sem szabtak gátat, olyannyira, hogy az utolsó napokra már a két román anyanyelvű kísérővel is tudtunk kommunikálni.’’

(Szegedi Anita 1.9BO)

’’Kedden egy jó nagy sétával kezdtünk, megnéztük a Medve-tavat, illetve a környékén lévő több kisebb tavat is. Itt több kompetencia fejlesztése is teret kapott: a tanulók személyiségének, csoportok alakotása, írás-olvasás, tájékozodás valamint a kommunikáció, tolerancia- kulturális különbségek elfogadása. Az egész séta alatt érdeklődőek voltak, türelmesen végighallgatták egymást, illetve válaszoltak a kérdéseinkre. Jobban megismerték a környezetet, ahol egy hetet eltöltöttek. Ezáltal a természettudományos képességük is fejlődött. Ezt követően barátság karkötőt készítettünk. Ez a feladat a kézügyességet fejlesztette, és a kapcsolatteremtési lehetőség is volt , mivel a gyerekek már vegyesen ültek le. Délután Parajdra mentünk és bejártuk a Só útját, ez is jó nagy túra volt, kellően elfáradtunk viszont a  sóhegyek látvány és a jó levegő mindenért kárpótolt minket. ’’(Berkes Szabolcs 10.A)

’’Szerdán a Sóbányában mentünk. Itt különböző játékokat próbálhatunk ki, melyek egy része a mozgáskoordinációt fejlesztette, másik része pedig a tanulási és tudásszerző képességet vett igénybe. A délutáni műhely só dísztárgyat készítése volt,  a gyerekeknek sóból, színezéssel és a kombinációs kézszégre alapozva alkoták meg saját sóüvegüket. Mindenki örömmel vettv részt a feladaton. Estét pedig a karaoke koronázta meg. ’’(Lekli Csenge 10.D)

’’A csütörtöki program első része nagyon érdekes volt, mivel dráma játékkal kezdődött. Ez pedig a „mi” gyerekeink számára teljesen új volt, ilyennel még nem találkoztak, sőt mi tanárok sem. A dráma játék alkalmazása nagymértékben fejleszti a tanuló kommunikációját, beleérző képességét, fantáziáját. Itt két eredeti történet született meg  az ’’Elvarázsolt medve’’ és az ’’Elátkozott királyi pár’’ A kora délutáni órákban elsétáltunk az Ifjúsági-tóhoz is, egyfajta levezetés és kikapcsolódásképp. Utána Képeslapokat készítettek különböző természeti elemekből. Zárásképp pedig különböző játékok következtek, melyben a reakciósebesség volt a meghatározó.’’(Pázmándiné Ferenczi Lilla)

’’Péntek reggel egy kincsvadászattal kezdtünk, itt 10 különböző tárgyat kellett megkeresnie a gyerekeknek, akik négy  csapatban voltak felosztva. Majd  bemutatásra kerültek a tradicionális táncokat, amiből végül egy táncban és jókedvben gazdag alkalom lett. Ekkorra már a társaság egy egységes csapattá kovácsolódott. A délután közös filmnézéssel telt, este pedig a kedves vendéglátóink  egy hagyományos erdőlyi ételel-puliszkával kedveskedtek nekünk, amit közösen készítettünk el.’’(Sajtos Imre 1.9HG)

’’A vacsorára reagálva mi készítettük szombat reggelre el a reggelit, ami rántotta volt, kellő energiával feltöltve utunkat a Mini Erdély Park helyszínére, Szejkefürdőre tettük, ahol több, mint 90 erdélyi történelmi épület és középkori vár makettje tekinthető meg. Utána Korond következett, melyhez a délutáni program kapcsolódott az agyagozás. Ez a feladat a finom-motorika képességéhez kapcsolódott, és persze igen érdekes is volt. Az estét pedig egy közös gulyás főzéssel zártuk kint a szabadban, tábortűz rakásával, ahol szólt a zene, lehetett labdázni és beszélgetni.’’ (Gyarmati Zoltán)

’’Az utolsó napunkon bizalomjátékot játszottunk diákok és tanárok egyaránt vegyes párban. Jó érzés volt,  látni hogy ennyire megbízzunk egymásban. A kapcsolatteremtés az első perctől  fontos helyet foglalt el a program keretén belül, sikereséget bizonyitotta az is hogy minannyian lelkesen és teljes odaadással voltak jelen ebben a játékban.. Ezt követte a „photovoice”, ami abban nyilvánult meg, hogy mindenkinek be kellett mutatnia egy fényképet, ami számára a legjobb volt az egy hétben. Utána közösen néztük meg a sok Sok szép tájat bejártunk és számos baráttal gyarapodtunk fényképből összeállított videókat.’’(Fehérné Bige Enikő)

Sok szép tájat bejártunk, számos baráttal gyarapodtunk valamint számtalan helyi ismerettel, gyógypedagógiai módszerrel és élménnyel gazdagodtva tértünk haza.

                                                KÖSZÖNJÜK ERASMUS +

 

 

 




GALÉRIA