Üdvözöljük iskolánk weboldalán

ERASMUS+ KA229


KA229 Erasmus+ Iskolai, óvodai partnerségek

Pályázat címe: Bright Schools for a Bright Age
Kezdési időpont: 2020. szeptember 01.
Befejezés: 2022. augusztus 31. (Jelen helyzetre való tekintettel, a projekt időtartama meghosszabbítva 2023. augusztus 31-ig)

Résztvevő iskolák


ÖZEL SOMA AÇI KOLEJİ FEN LİSESİ - Törökország

 

 

Kiro Burnaz Kumanovo – Észak Makedónia

 

 

 

Colegiul National Fratii Buzesti - Románia

 

 

Escola Meritxell - Spanyolország


Diószegi Sámuel Baptista Technikum és Szakképző Iskola Debrecen (kordinátor)

 



A project logoját Molnár Roland 12. A osztályos tanuló tervezte.
A projekt célja:
Jó gyakorlatok cseréje. Digitális eszközök használata matematika, irodalom, bibliaismeret és az idegen nyelv területén, amelyek segítségével a tanórák érdekesebbek, színesebbek lesznek, növelve a tanulók motiváltságát, aktivitását. Mindezektől azt várjuk, hogy a tanulók tanulmányi eredménye, idegen nyelvi kompetenciája javulni fog, magabiztosabban használják a különböző online platformokat és a digitális eszközeiket bevonják a tanulásba is.
A projekt során minden iskola betölti egyszer a vendéglátó iskola szerepét. Egy-egy utazáson 6 diák és 2 tanár vesz majd részt. A személyes találkozások lehetőséget biztosítanak a fogadó ország kultúrájának, az adott város nevezetességeinek megismeréséhez, valamint betekinthetnek a spanyol, török, román, makedón és magyar diákok életébe. Amíg az utazások nem kivitelezhetők, különböző platformokon lesznek videokonferenciák.
Támogatás összege: € 35.720

 

 

Erasmus+ KA-229 BRIGHT SCHOOLS FOR A BRIGHT AGE       

 

 

4. mobilitás: Debrecen Diószegi Sámuel Baptista Technikum és Szakképző Iskola

2023. március 27-31.

 

A 2020. szeptemberében induló projekt utolsó mobilitására március 27-31. között került sor a Diószegi Baptista Technikum és Szakképző Iskolában.

A mobilitás témája: Digital Solutions for better Religion.

Partneriskoláink bemutatkozó prezentációik után a 4 ország diákjai vegyesen csoportokat alkottak és feladatuk volt egy 120 darabos puzzle kirakása. Mivel ennek a projektnek a témája a vallás, vallásoktatás volt, így a négy puzzle különböző vallás templomait rejtette: katolikus, református és ortodox templomot, illetve egy mecsetet. A diákok lelkesen, nagy izgalommal láttak neki a puzzle kirakásának.

Tárczy Beáta tanárnő angol nyelven tartott egy Bibliaismeret órát, összehasonlította a katolikus és a református vallásokat, valamint keresztrejtvényt állított össze a csoportoknak.

Tóth Ervin tanár úr segítségével a résztvevők egy izgalmas Kahoot kvízben mérhették össze tudásukat, de volt még feladat a Wordart és a Crossword Lab felületén is. Diákjaink nagyon kreatívak voltak és a projekt termékeként több digitális kirakót, digitális rajzot készítettek.

Természetesen kirándulásokra is sor került. Szerettünk volna minél több nevezetességét megmutatni Debrecennek, Magyarországnak. Poroszlón az Ökocentrumban, a Hortobágyi Nemzeti Parkban és Budapesten is jártunk. Debrecenben angol nyelvű idegenvezetés mellett a Református Nagytemplomba majd a Kollégiumba látogattunk el. Nagy sétát tettünk a Piac utcán és a Nagyerdőn, ahol iskolánk diákjai angol nyelven kalauzolták román, macedón és török vendégeinket. Az Agóra Tudományos Élményközpontba is ellátogattunk, ahol érdekes kísérleteket mutattak be nekünk és megtekintettünk egy csillagászati kisfilmet is, mindent természetesen angol nyelven. A hét nagyon tartalmas volt, sok-sok új ismerettel és élménnyel gazdagodtunk.

 

 

Iskolánkból a következő tanulók vettek részt a 4. mobilitásban:

Kónya Petra, Markos Noémi és Sramkó Orsolya: 10.B Kólya Alexandra Viktoria és Szecsánszki Mirjám: 11.C, Asztalos Bálint, Béres György,  Juhász Márton, Sass Péter, Szűcs Ákos és Tanka György 12. A, Beri Dávid és Molnár Roland 5.13 ASZ+AE osztályokból.

 

 

 

 

3. mobilitás : Románia, Craiova 2023. január 29.- február 03.

 

A helyszín Romániában, Craiova városában volt, ami a fővárostól Bukaresttől kb. 230 km-re található. Az Europeca szállodában szálltunk meg a török és a macedón résztvevőkkel együtt.

A 3. mobilitás témája: Digital Solutions for better Literature

A partneriskolák prezentációi után melyben bemutatták országukat, városukat, iskolájukat következtek azok a bemutatók, amelyekben láthattuk, hogy a partner országok irodalom órán milyen digitális eszközöket használnak, amivel az órák színesebbek, érdekesebbek, a tanulók érdeklődését, kreativitását felkeltik, illetve fejlesztik. Powtoon, Kahoot, Prezi alkalmazások szerepeltek többek között a prezentációk során.

Ezt követően minden országból 2-3 tanuló került egy munkacsoportba és a csoportok kiválasztottak egy könyvet, amelyről egy rövid ismertetőt, ajánlót készítettek. A közös nyelv természetesen az angol volt.

Megismerkedtünk a várossal, a színházban érdekes előadást hallgattunk, illetve tartottak a diákoknak egy „csapatépítő” foglalkozást is. Több múzeumban is jártunk.

Vendéglátó iskolánk kirándulást szervezett Sibiu és Bukarest városába, megnézhettünk egy 14. századi kolostort, egy skanzent, és a királyi palotát.

A hetet sok-sok közös fotóval, vacsorával zártuk. A nap végén megkaptuk a díszes oklevelet, amely a részvételt igazolta és az iskola ajándékát.

Sok élménnyel gazdagodtunk, kulturális, történelmi, földrajzi, vallási ismereteink bővültek és persze folyamatosan használtuk az angol nyelvet.

Iskolánkat képviselték:

Kólya Alexandra Viktoria és Szecsánszki Mirjám: 11.C, Asztalos Bálint, Béres György, Brutóczki Dániel, Juhász Márton, Sass Péter és Tanka György 12. A osztályos tanulók.

Az irodalom órát Tóth Ervin tanár úr tartotta, aki segített a prezentáció elkészítésében is.

 

 

 

 

Erasmus KA 229 -  Bright Schools for a Bright Age

A partneriskolák koordinátoraival rendszeresen tartjuk a kapcsolatot WhatsApp-on és a Zoom felületén.

 

 

 

 

 

 

 

A tantestület tagjait rendszeresen informáljuk az elvégzett munkáról, eseményekről, online konferenciákról.  Igyekszünk a kollégákat is bevonni a munkába, hiszen tudásával, kreativitásával sokan sokféleképpen hozzá tudnak járulni a projekt sikeréhez.

 

 

 

 

 

 

 

 

1. online találkozó 2021. február 23.


Az 1. online találkozón minden iskola bemutatta saját országát, városát és iskoláját. A csapat tagjai megtanulták üdvözölni a résztvevőket spanyolul, törökül, románul és makedón nyelven. A török üdvözlés volt a „legnyelvtörőbb” de a partnerek egyöntetű elismerése alapján sikerült.
Saludos desde Hungría. Esperamos con interés trabajar con usted.
Macaristan'dan selamlar. Sizinle birlikte dolayi cok memnunuz.
Salutari din Ungaria. Né páré biné dé intilnire.
Поздрав од Унгарија. Многу ни е драго што работиме со вас.
A találkozón a közös nyelv természetesen az angol volt. Nagyon érdekes volt látni a többi 4 iskolát, megtudni milyen képzések folynak, hogy zajlik náluk az online tanítás.
A találkozó után létrehoztunk egy magazint a https://madmagz.com/oldalán. Ez megtalálható a projekt Facebook oldalán.

Az iskolánkról készült filmet angol nyelven feliratozta: Asztalos Bálint 11. A osztályos tanuló

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. online találkozó – 2021. május 25.


Ezen a találkozón minden iskola bemutatta saját nemzetének jellegzetes ételét, italát, desszertjét, ünnepét, hagyományát, népviseletét. Az online találkozót otthonról a Zoom felületén követhettük.
A magyar diákok pörköltet főztek bográcsban. Ismertették a hozzávalókat, az elkészítés módját. A desszert Dobos torta volt. Italok közül a Gönci barack pálinkáról, Tokaji és Villányi borokról mondták el a fontosabb információkat, például az eredetüket, milyen ételek mellé ajánlott a fogyasztásuk, milyen hőmérsékleten. Az elkészült videó Asztalos Bálint munkája.
A bemutatót a kabai Mennykő Néptáncegyüttes táncával zártuk.
Sok érdekes információt megtudhattunk spanyol, török, román, makedón ételekről, italokról, ünnepekről.
A 2. találkozó munkájában részt vettek:
Asztalos Bálint, Juhász Márton Márk és Rostás Márkó 10. A osztályból, Beri Dávid és Molnár Roland 11. A osztályból.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. online találkozó – 2021. november 25.

A 3. találkozó témája: digitális eszközök, weboldalak, alkalmazások használata matematika órákon.

A találkozót ismét online, Zoom felületen követhettük végig.

Iskolánkban 3 különböző osztályban néztük meg, hogy a szaktanárok mit használhatnak matematika órákon, hogy érthetőbb legyen a tananyag, színesebb legyen az óra és motiváltabbak legyenek a tanulók. A szaktanárok digitális táblát, oktatóprogramot, videó filmet használtak.

Köszönjük a lehetőséget, a segítséget, amit matematika szakos kollégáinktól kaptunk, s munkájuk révén elkészíthettük prezentációnkat, amelyet megosztottunk partnereinkkel.

Közreműködő szaktanárok: Farkasné Bőgér Erzsébet (13. ÉF osztály) Foltinné Matlyák Judit (10.C osztály) Nyitrainé Soltész Emília (12.A osztály).

A felvételeket vágta, szerkesztette: Asztalos Bálint 11. A osztályos tanuló

 

 

 

 

 

 

 

                                 

 

     ERASMUS KA 229 1. MOBILITÁS TÖRÖKORSZÁG SOMA

 

                          2022. MÁJUS 16. – MÁJUS 21.

A Covid időszak alatt csak online találkozókat tudtunk megvalósítani a ZOOM felületén. Sokat terveztünk, sokáig vártunk arra, hogy találkozhassunk a partnerekkel, megismerjük egymás iskoláját, a tanulók használhassák az angol nyelvet, barátokat szerezhessenek. Nagy izgalommal indultunk el 2022. május 15-én Soma városába, az Aci Soma Koleji iskolába, hogy egy hetet tölthessünk el török, román és makedón partnereink társaságában.

                                                

Iskolánkból 6 tanuló utazott: Berki Tamás és Szabó Zoltán a 9.A osztályból, Asztalos Bálint, Brutóczki Dániel, Juhász Márton és Sass Péter a 11. A-ból.

Egy gyönyörű szállodában volt a szállásunk a Ramada Hotelben, ahonnan minden reggel busszal vittek minket az éppen aktuális helyszínre.

Az 1. napon megtekintettük az iskolát és ismerkedtünk a diákokkal, tanárokkal. Csodálatosan szép, nagyon jól felszerelt iskolában tanulhatnak a gyerekek óvodától középiskoláig. Kicsik és nagyok lelkesen várták a találkozást és keresték a társaságunkat, érdeklődőek, nyitottak voltak.

Az színházteremben minden nemzet bemutatta a prezentációját, a török iskola alsós diákjai nemzetek táncait adták elő, tornabemutatót tartottak.

A 2. napon kirándultunk. Az első állomás egy gyönyörű hegyi faluban, Sirince-ben volt.  Hímzett terítők, olíva olajok, természetes alapanyagokból készült szappanok, dzsemek, mézek széles választékát találhattuk a piacon. A falu méltán híres gyümölcsborairól, többek között alma, vilmoskörte, málna, áfonya, szeder, sárgadinnye, eper ízekben. A piaci séta mellett meglátogattunk egy mecsetet és egy templomot is. Az ebédünk Kuasadasi-ban volt, amely élénk, vidám, élettel teli város, hangulatos, aranyos óvárossal, bazárral, mecsetekkel és pálmafás parti sétánnyal.

A napot Efesben zártuk, amely az ókorban Róma után a római birodalom második legfontosabb városa volt. Megcsodálhattunk számos ókori romot, amelyek a régészeti feltárásoknak köszönhetően hasonló állapotban tárultak elénk, mint a régi időkben. Megtaláltuk itt többek között a színház, a piactér és a bazilika romjait is. Természetesen közös fotózásokra is sor került.

A 3. napon Soma városát tekintettük meg, ellátogattunk egy mecsetbe is. A délutánt az iskolában töltöttük, ahol a diákok ismét találkozhattak, sokat beszélgettek egymással, természetesen angolul. Román és makedón táncokat tanulhattunk, román partnereink bemutatták népviseletüket és népdalokat énekeltek. Este fáradtan, de élményekkel gazdagodva tértünk vissza a szállodába.

A 4. napon egy hajókirándulás szerepelt a programok között, de sajnos erre mégsem került sor. A nagy szél miatt az óriási hullámok nem tették lehetővé, hogy hajóra szálljunk. Helyette Ayvalik városába mentünk, amely az Égei-tenger partján fekszik, Leszbosz görög szigettel szemben. Lehetőségünk volt fürödni a tengerben, de ezt csak a legbátrabbak vállalták, mert a víz nem volt 18-19 foknál melegebb.

Az 5. nap volt az utolsó napunk Somában. Diákjaink különböző workshop-okon vettek részt. A csoportok kialakításánál figyeltek arra, hogy minden nemzet diákjai benne legyenek, és így az angolt használják közös nyelvként. Festettek, rajzoltak, nemzetközi focicsapatok játszottak egymás ellen. Meghallgattuk az iskola tanáraiból álló rock együttes koncertjét. Vendéglátóink barbecue partira hívtak az iskola udvarán.

A nap végén megkaptuk a díszes oklevelet, amely a részvételt igazolta és az iskola ajándékát. Ezt követően indultunk Izmirbe.

A 6. napot Izmirben töltöttük, amely az Égei-tenger partján fekszik és Törökország 3. legnagyobb városa, fontos kulturális, művészeti és kereskedelmi központ. A város jobban hasonlít egy jellegzetes mediterrán európai városra, mint más török városokra. Megtekintettük a Konak téren lévő óratornyot és a 18. században épült mecsetet. Az Asansör lifttel fölmentünk a város fölött elhelyezkedő kilátóra, ahonnan a város és az Égei-tenger csodálatos látványa tárult elénk. Diákjaink voltak az idegenvezetők, angol nyelven kellett a várost és egy-egy nevezetességet bemutatni. Így kulturális, történelmi ismereteink bővültek, és tovább gyakorolhattuk az angol nyelvet.

 

A Törökországban eltöltött egy hét nagyon kellemes és hasznos volt. Sok új tudással, élménnyel gyarapodtunk, nagyon sok ismeretet szereztünk az országról, az iskoláról, az ott folyó munkáról. A találkozó hangulata, a szervezés is nagyon jó volt. Ami számunkra az egyik legjobb élmény volt: láttuk a diákokat felszabadultan angolul kommunikálni, nem foglalkoztak nyelvtani hibákkal, a nehézségeket gyorsan kiküszöbölték. Büszkék vagyunk iskolánk 6 tanulójára, akik példamutatóan viselkedtek és nagyon tevékenyen részt vettek minden programban, teljes mértékben kihasználták ezt a csodálatos lehetőséget.

Várjuk a 2. mobilitást Makedóniában szeptemberben.

 

 

 

Erasmus+ KA-229 BRIGHT SCHOOLS FOR A BRIGHT AGE       

2. mobilitás : Észak-Macedónia Kumanovo 2022. szeptember 18-szeptember 25

 

 

 A helyszín Észak-Macedóniában volt Kumanovo városában, ami a fővárostól-Szkopjétól kb. 40 km-re található. A Satelit szállodában szálltunk meg a török és a román résztvevőkkel együtt. Itt zajlott minden prezentáció és innen indultunk kirándulni.

1.      nap

A partneriskolák prezentációját néztük meg, melyben bemutatták országukat, városukat, iskolájukat. Ezt követően az iskola tornatermében üdvözölt minket igazgatónő. Sajnos az iskolát megnézni nem tudtuk, mivel az egész tanév online folyik az iskola teljes felújítása miatt.

Az iskolában mezőgazdasági képzés is folyik, és ezen belül méhészkednek, a terület oktatója tartott számunkra egy rövid ismertetőt, diákok is beöltözhettek és a kaptárak közé mehettek. Ajándékként kaptunk egy doboz mézet.

Kumanovoban tettünk egy sétát, a koordinátor tanárokat fogadta a polgármester helyettes a Városházán. Közös ebéd után tértünk vissza a szállásunkra, ahonnan este 7-kor indultunk egy közös vacsorára.

2.      nap

Csodálatos helyre kirándulhattunk, vendéglátóink elvittek a Matka-kanyonba, ami tulajdonképpen egy mesterségesen víztározó, a Treska folyó felduzzasztásával 1937-ben jött létre. A folyón egy 30 perces hajókázásnak is örülhettünk, előtte egy interaktív múzeumba mehettünk be, ahol sok érdekes információt megtudhattunk az elektromos áram előállításáról és felhasználásáról.

A kanyonból Szkopjéba mentünk, a közös ebéd és egy belvárosi séta után visszatértünk Kumanovoba.

3.      nap

Reggel korán indultunk Ohridba, ahol a 905-ben Szent Naum által alapított kolostort tekintettük meg a tó partján. A belső udvaron van egy szép ortodox templom és egy kialakított kis teraszos rész, ahonnan csodálatos panoráma nyílik a tóra. Maga a tó és környéke is gyönyörű. Itt ebédeltünk és innen folytattuk utunkat a „Csont Öbölbe”. A ’Bay of Bones’ egy őskori régészeti lelőhely, Krisztus előtt 1200-700-ig nyúlik vissza és az egyik legnagyobb ilyen jellegű őskori település lehetett Európában. Egyedi élmény, hogy az egész a vízen áll, cölöpökön, pont a lelőhely felett, mivel az eredeti település is cölöpökön állt.

4.      nap

Folytattuk a prezentációkat, nemzeti ételek, hagyományok, szokások bemutatásával. Ezt követően kirándulást tettünk Kriva Palanka-ba, ahol a Szent Joachim ortodox kolostort nézhettünk meg, amit a 12. században alapítottak. Kumanovoi ebédünk után igyekeztünk vissza a szállásra, hogy a matematika prezentációkat még gyakoroljuk, illetve a táncot, amit pénteken mutatott be minden nemzet.

5.      nap

Minden iskola bemutatta, hogy milyen digitális eszközöket használnak matematika órákon. Kahoot platformon közösen részt vettünk egy kvízben és betekintettünk egy macedón online matematika órára is.

A prezentációk, kvíz után Szkopjéban múzeumlátogatáson voltunk majd a régi bazárt tekintettük meg.

A délután mindenki számára nagyon érdekes volt, hiszen minden nemzet népviseletben táncolt. Diákjaink Hajdúsági táncot adtak elő. Közös tánc is volt és megkóstolhattuk a macedón nemzeti ételeket is: tavche gravche (hagymás, fűszeres sült bab) turli tava (zöldséges húspörkölt)dolmades (rizzsel, hússal töltött szőlőlevél)trelece (tejpite) és a többit.

A hetet sok-sok közös fotóval, tánccal zártuk. A nap végén megkaptuk a díszes oklevelet, amely a részvételt igazolta és az iskola ajándékát.

6.      nap

Az utolsó napot Szkopjéban töltöttük, városnézéssel, közös ebéddel. Diákjaink voltak az idegenvezetők, angol nyelven kellett a várost és egy-egy nevezetességet bemutatni. Így kulturális, történelmi ismereteink bővültek, és tovább gyakorolhattuk az angol nyelvet.

Sok élménnyel gazdagodtunk, kulturális, történelmi, földrajzi, vallási ismereteink bővültek és persze folyamatosan használtuk az angol nyelvet.

 

Iskolánkat képviselték:

Kólya Alexandra Viktoria és Kun Petra: 11.C   Hermeczi Erika 11. D  Berki Tamás és Sztrohár László 10. A  Asztalos Bálint, Brutóczki Dániel, Sass Péter és Szűcs Ákos 12. A osztályos tanulók.

 

 

GALÉRIA